Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zážitkový kurz jako prostředek rozvoje komunikace mládeže s mentálním postižením
Kroupová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti rozvoje sociální komunikace u mládeže s mentálním postižením, která využívá sociální službu osobní asistence. K rozvoji komunikace využívá prostředku zážitkového kurzu. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, který prokazuje, že osobní asistence je klienty využívána především ve školním prostředí a při doprovodech. Přes tuto skutečnost je zájem o zážitkový kurz ze strany asistentů značný. Téměř všichni jej považují za možnost, jak svého klienta lépe poznat a zkvalitnit tak poskytovanou sociální službu. Další výzkumné šetření bylo zaměřeno na komparaci individuálních plánů uživatelů sociální služby osobní asistence. V tomto šetření se potvrdila důležitost práce osobních asistentů, kteří mají prokazatelný vliv na rozvoj komunikace a socializaci osob s mentálním postižením. Řízené rozhovory s klienty ukázaly, že společné silné zážitky získané během zážitkového kurzu, přeměněné na zkušenost, mohou vztahy mezi asistentem a klientem pozitivně ovlivňovat. Snadněji pak dosahují cílů zaměřených na rozvoj komunikace, které klientovi usnadňují orientaci ve společnosti. V budoucnu bych všech získaných zkušeností chtěla využít při návrhu a realizaci zážitkového kurzu pro asistenty a jejich klienty v roli lektora zážitkové akce.
Zážitkový kurz jako prostředek rozvoje komunikace mládeže s mentálním postižením
Kroupová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti rozvoje sociální komunikace u mládeže s mentálním postižením, která využívá sociální službu osobní asistence. K rozvoji komunikace využívá prostředku zážitkového kurzu. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, který prokazuje, že osobní asistence je klienty využívána především ve školním prostředí a při doprovodech. Přes tuto skutečnost je zájem o zážitkový kurz ze strany asistentů značný. Téměř všichni jej považují za možnost, jak svého klienta lépe poznat a zkvalitnit tak poskytovanou sociální službu. Další výzkumné šetření bylo zaměřeno na komparaci individuálních plánů uživatelů sociální služby osobní asistence. V tomto šetření se potvrdila důležitost práce osobních asistentů, kteří mají prokazatelný vliv na rozvoj komunikace a socializaci osob s mentálním postižením. Řízené rozhovory s klienty ukázaly, že společné silné zážitky získané během zážitkového kurzu, přeměněné na zkušenost, mohou vztahy mezi asistentem a klientem pozitivně ovlivňovat. Snadněji pak dosahují cílů zaměřených na rozvoj komunikace, které klientovi usnadňují orientaci ve společnosti. V budoucnu bych všech získaných zkušeností chtěla využít při návrhu a realizaci zážitkového kurzu pro asistenty a jejich klienty v roli lektora zážitkové akce.
Práce s dětmi s mentálním postižením
PÁTKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku mentálně postižených dětí a na formy podpory při jejich výchově. Popisuje chlapce s kombinovaným postižením a míru vlivu edukace na vývoj jeho osobnosti. V teoretické části jsou vymezeny a vysvětleny základní pojmy související s mentální retardací, s osobností postižených dětí, jejich rehabilitací, výchovou a vzděláváním. Je zde užito citací odborníků orientujících se na problematiku dětí s mentálním postižením. V závěru teoretické části je rozebrána problematika rodin vychovávající postižené dítě. Praktická část se zabývá konkrétními speciálními školami a jejich zázemím, které poskytují postiženým dětem. Záměrem kvalitativního výzkumu je zpracovat případovou studii postiženého chlapce, provézt analýzu jeho odborné dokumentace a vlastního šetření. Zúčastněným pozorováním zdokumentovat jeho dosavadní vzdělávání.
Sexuální výchova dětí s mentálním postižením
ČIHÁKOVÁ, Klára
Bakalářská práce je věnována problematice Sexuální výchovy dětí s mentálním postižením. Cílem práce je vypracování modelového výukového programu pro žáky 7. ročníku základní školy praktické. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do tří základních kapitol. První kapitola se zabývá vymezením pojmu mentální postižení, klasifikací a charakteristikou jednotlivých stupňů mentálního postižení a podrobněji se zaměřuje na charakteristiku osob s lehkým mentálním postižením. Druhá je zaměřena na sexualitu. Popisuje projevy sexuality, funkce sexuality a následně pak sexualitu osob s mentálním postižením. Třetí kapitola je věnována sexuální výchově, konkrétně jejím cílům, zásadám, obsahům a metodám. Praktická část zahrnuje metodiku zpracování a navržený modelový výukový program pro žáky 7. ročníku ZŠ praktické. Tuto bakalářskou práci je možné použít jako metodický materiál pro učitele při realizaci výuky sexuální výchovy na základních školách praktických.
Problémové chování u osob s mentálním postižením a možnosti práce s těmito klienty při poskytování sociálních služeb
JELÍNKOVÁ, Jana
Lidé s mentálním postižením se dnes již běžně vyskytují v naší společnosti. Mnoho z nich je uživateli nějakých sociálních služeb. A stejně jako u zbytku populace, i u lidí s mentálním postižením se někdy vyskytuje chování, které není vhodné, přiměřené či nějak narušuje své okolí ? problémové chování. Při poskytování sociálních služeb je důležité, aby i tito klienti měli možnost žít spokojený život a jejich chování je neomezovalo ve využívání sociálních služeb. Teoretická část je zaměřena na informace týkající se osob s mentálním postižením a problémovým chováním. Jsou v ní popsány jednotlivé druhy problémového chování, příčiny vzniku tohoto chování a jeho důsledky. Je zde i nástin možných technik a forem práce s klienty s mentálním postižením a problémovým chováním. Dále jsou uvedená specifika práce s těmito klienty při poskytování sociálních služeb. Cílem této práce bylo zmapovat a porovnat druhy problémového chování u uživatelů ambulantních a pobytových sociálních služeb a možnosti postupu práce s nimi. K dosažení cíle byl zvolen kvantitativní výzkum, konkrétně metoda dotazování formou dotazníku. Základním souborem byli pracovníci pobytových a ambulantních služeb pro osoby s mentálním postižením. Výsledky ukázaly, že výskyt problémového chování mezi klienty s mentálním postižením je značný. Nejčastější formy jsou verbální a fyzická agrese. Pracovníci při práci používají moderní techniky práce, které předcházejí opatřením omezujícím pohyb. Poskytování sociálních služeb není výrazně ovlivněno chováním klienta a pracovníci mají možnost se vzdělávat v oblasti problémového chování u klientů s mentálním postižením. Zpracováním dat jsem zjistila další oblasti této problematiky, které by mohly být podkladem pro další výzkum. Jedná se o zjištění do jaké míry jsou pracovníci ovlivněni klientovým chováním při své práci a zda používání moderních metod práce a využívání prevence zmírňuje u pracovníků vnímání klientů jako problémových a nedochází tak k ovlivnění pracovníků v postoji k těmto klientům.
Rozvoj principu participace zdravotně postižených v kraji Vysočina
KOŠÁKOVÁ, Dana
Práce se zabývá rozvojem principu participace zdravotně postižených v kraji Vysočina. Výzkum byl realizován za spolupráce ředitelů domovů a jeho cílem je zjistit uplatňování míry participace u klientů daných zařízení. Teoretická část charakterizuje základní pojmy jako např. participace, její druhy a dopady participace na život společnosti. Dále definuje zdravotně postiženého jedince, jednotlivé druhy postižení a jejich vliv na uplatňování participace. Praktická část obsahuje analýzu dat získaných dotazníkových šetřením v provedeným v devíti zařízeních pro zdravotně postižené v kraji Vysočina. Všechna zařízení aktivně uplatňují princip participace a poskytují svým klientům komplexní služby i řadu možností, jak trávit volný čas. A především všechny domovy respektují důstojnost každého člověka. Kvalita jednotlivých zařízení nespočívá v tom, zda jsou státní, nestátní či církevní. Záleží především na kvalitě lidí, kteří v nich pracují. Dělají-li svou práci s láskou, jsou oni i jejich klienti spokojení.
Vliv terapeutických činností na rozvoj klienta s mentálním postižením v Domově Petra
VIKTOROVÁ, Štěpánka
Terapeutické činnosti jsou chápány jako cílevědomé aktivity zaměřené na uspokojování a rozvíjení individuálních potřeb a zájmů jedince s mentální retardací. Účelem je zaměstnat klienta smysluplnou činností, rozvíjet jeho schopnosti, dovednosti a umožnit mu určitou formu seberealizace. Člověk s mentální retardací je sociální bytost a stejně jako kdokoli jiný potřebuje v rámci svých možností žít plnohodnotný život a udržovat sociální kontakty. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit rozsah, posoudit význam a možnosti využití terapeutických činností k rozvoji klienta s mentálním postižením v Domově Petra v Mačkově.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.